Mit jelent az online marketing és milyen jelentősége van annak?

Sokakban felvetődő kérdés, hogy mit jelent az online marketing pontosan, de erre most megadjuk a választ! Az online marketing napjainkban elengedhetetlen eszköze minden vállalkozásnak, amelyik versenyképes szeretne maradni a digitális világban. Azonban ahhoz, hogy sikeresen alkalmazzuk ezeket a stratégiákat, fontos megértenünk néhány kulcsfontosságú fogalmat, mint például a duplikált tartalom és a feltérképezhető weboldal szerepét a keresőoptimalizálásban. Ebben a cikkben ezekről a témákról lesz szó, hogy segítsünk jobban eligazodni az online marketing világában.

Nézzük meg közelebbről, hogy mit jelent az online marketing!

Az online marketing olyan marketingtevékenységek összessége, amelyek az interneten keresztül történnek. Idetartozik a keresőoptimalizálás (SEO), a közösségi média, az email, vagy a tartalommarketing és a fizetett hirdetések. Ezeknek a célja, hogy növelje a vállalkozás online láthatóságát, vonzza az új ügyfeleket és persze fokozza az eladásokat.

Az online marketing főbb elemei

Ahhoz, hogy megértsük mit jelent az online marketing a gyakorlatban, érdemes megismernünk annak a meghatározó képviselőit. Ilyen többek között a SEO (keresőoptimalizálás). Ennek célja a weboldal optimalizálása a keresőmotorok számára. A tartalommarketing szerepe a releváns tartalom létrehozása és megosztása a célközönséggel. A közösségi média marketing a közösségi platformok használatára fókuszál, míg az email marketing leginkább személyre szabott üzenetek jelenti. Mindezeken túl pedig, még ott vannak a fizetett hirdetések.

A duplikált tartalom és a keresőoptimalizálás kapcsolata

A duplikált tartalom olyan tartalom, ami több helyen is megjelenik az interneten, akár ugyanazon a weboldalon belül, akár különböző weboldalakon. A keresőmotorok, mint a Google, nem szeretik a duplikált tartalmat, mert zavaró lehet a felhasználóknak és nehezíti az algoritmusoknak a legmegfelelőbb találatok kiválasztását. A duplikált tartalom és a keresőoptimalizálás kapcsolata tehát kulcskérdés, mivel annak megjelenése visszasorolást, büntetést eredményez.

Éppen ezért fontos elkerülnünk azt. Ezt legegyszerűbben egyedi tartalom létrehozásával tehetjük meg. A másik lehetőség a kanonikus címke (canonical tag) alkalmazása, aminek segítségével megjelölhetjük az eredeti tartalmat, hogy a keresőmotorok tudják, melyik verziót kell előnyben részesíteniük. Ne vegyük félvállról a duplikált tartalom és a keresőoptimalizálás szoros összefüggéseit!

Miért fontos a feltérképezhető weboldal a SEO-ban?

A feltérképezhető weboldal azt jelenti, hogy a keresőmotorok könnyen át tudják tekinteni (feltérképezni) és indexelni a felület tartalmát. Amennyiben ez nem történik meg valamilyen okból, akkor az negatívan befolyásolja a rangsorolást, mivel a tartalom nem kerül be az indexükbe. Ahhoz, hogy egy weboldal feltérképezhető legyen, több mindent kell elvégezni.

Készítsünk egy XML webhelytérképet, ami tartalmazza a felület összes oldalát! Ezt a térképet küldjük el a Google Search Console-on keresztül a keresőmotoroknak! Győződj meg róla, hogy a robots.txt fájl nem blokkolja a fontos oldalak feltérképezésé! Logikus és jól strukturált belső linkeket kell használni, hogy a keresőrobotok könnyen navigálhassanak. A mobilbarát weboldalakat a keresőmotorok előnyben részesítik. A jól feltérképezhető weboldal pedig még gyors betöltési idővel rendelkezik. Tartsuk ezeket szem előtt!